سرخط خبرها

گیشه در تسخیر کمدی‌ها | فیلم‌های جدیدی که در فصل پاییز روی پرده می‌روند

  • کد خبر: ۲۹۴۱۶۹
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
گیشه در تسخیر کمدی‌ها | فیلم‌های جدیدی که در فصل پاییز روی پرده می‌روند
با فرارسیدن فصل پاییز، مخاطبان سینما قرار است شاهد روی پرده رفتن آثار متنوعی باشند، آثاری که می‌توانند در رقابتی جذاب با یکدیگر، فروش بالایی را برای گیشه رقم بزنند.

شکیبا افخمی | شهرآرانیوز؛ براساس قرارداد‌هایی که در شورای صنفی نمایش به ثبت رسیده است، در سه ماه پیش‌رو شاهد اکران سه فیلم «زودپز»، «هفتادسی» و «صبحانه با زرافه‌ها» خواهیم بود که بسیاری از منتقدان و مردم منتظر نمایش عمومی آنها بوده‌اند. همچنین در کنار این آثار، فیلم‌های دیگری، چون «استاد»، «برف‌آخر»، «باغ کیانوش»، «رکسانا»، «نبودنت»، «بازی را بکش» و «آن‌ها مرا دوست داشتند» روی پرده خواهند رفت. در ادامه می‌توانید جزئیات بیشتری را درباره هرکدام از این فیلم‌ها بخوانید.

شانس اول فتح گیشه پاییز

«زودپز» پنجمین ساخته رامبد جوان را می‌توانیم شانس اول فتح گیشه پاییز بدانیم. فیلمی کمدی که همچون بسیاری از آثار محبوب سال‌های اخیر به خاطره‌بازی با دهه ۶۰ پرداخته است و داستانش در زمان موشک باران تهران، سال ۱۳۶۷ می‌گذرد؛ وقتی زودپز خانه می‌ترکد و پدر خانواده به‌سختی مجروح می‌شود و سپس فوت می‌کند، آن هم در زمانی که تهران را بمباران کرده‌اند. 

نوید محمدزاده یکی از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی است. او که تا به امروز فقط در فیلم‌های اجتماعی و تلخ به ایفای نقش پرداخته است، با «زودپز» برگ جدیدی را در کارنامه کاری‌اش ورق می‌زند، دیگر بازیگر اصلی فیلم هم محسن تنابنده است، هنرمندی که به‌واسطه ایفای نقش نقی معمولی در سریال «پایتخت» طرف‌داران زیادی دارد. «زودپز» از ۱۷ مهرماه اکران سراسری خود را در سینما‌های مشهد و کشور آغاز کرده و با استقبال خوبی هم روبه‌رو شده است.

اولین تجربه کارگردانی بهرام افشاری

بهرام افشاری که حضور در فیلم‌های پرفروشی، چون «فسیل» و «سگ‌بند» را در کارنامه دارد، با اولین تجربه‌اش در عرصه کارگردانی به سینما‌ها می‌آید. او یک کمدی سیاه به نام «هفتاد سی» را جلو دوربین برده که پیش‌بینی می‌شود با توجه به ترکیب بازیگرانش بتواند مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. در این فیلم علاوه بر خود افشاری، هوتن شکیبا هم حضور دارد. 

بازیگری که تا به امروز ثابت کرده، هم در ایفای نقش‌های کمدی و هم در ایفای نقش‌های جدی مهارت دارد. افشاری و شکیبا، دوستی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند، اما «هفتادسی» اولین همکاری مشترکشان در آثار تصویری محسوب می‌شود. یکی دیگر از نکات درخور توجه درباره فیلم «هفتادسی» حضور سید ابراهیم عامریان در قامت تهیه‌کننده آن است. در کارنامه این سینماگر، تهیه‌کنندگی آثار پرمخاطبی، چون «تگزاس»، «دینامیت»، «انفرادی» و «فسیل» دیده می‌شود.

«صبحانه با زرافه‌ها» در سینما‌ها

فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» یکی از آثار پرحاشیه چهل‌ودومین دوره جشنواره فیلم‌فجر که شایعه‌هایی درباره انتخابش به عنوان نماینده ایران در اسکار نیز به گوش می‌رسید، قرار است از ۲ آبان در سینما‌ها اکران شود. این فیلم دومین ساخته سروش صحت بعد از فیلم‌سینمایی «جهان با من برقص» است. اثری درباره چند دوست که در شب عروسی یکی از آنها، اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد و آنها را با چالشی روبه‌رو می‌کند. 

ترکیب جذاب و متفاوت بازیگران دومین فیلم صحت باعث شده تا منتقدان شانس زیادی برای موفقیت آن در گیشه قائل باشند. بهرام رادان یکی از این بازیگران است. او بعد از فیلم «بی‌پولی» ساخته حمید نعمت‌ا... بار دیگر با «صبحانه با زرافه‌ها» پا به دنیای طنز و کمدی گذاشته است. پژمان جمشیدی، هادی حجازی‌فر، هوتن شکیبا و بیژن بنفشه‌خواه هم از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

اثر تحسین‌شده در جشنواره فجر

فیلم «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی، اثری اجتماعی و خانوادگی است که در مهرماه روی پرده می‌رود. این فیلم سه سال پیش در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با استقبال منتقدان روبه‌رو و در چندین رشته نامزد دریافت جایزه شد، در نهایت هم توانست چهار جایزه بهترین چهره‌پردازی، بهترین فیلم‌برداری، بهترین نقش اول مرد و سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران را از آن خود کند. 

امین حیایی که آخرین‌بار سال گذشته با فیلم کمدی «هاوایی» بر روی پرده سینما‌ها حضور داشت، نقش اول «برف‌آخر» را بازی می‌کند. در کنار او لادن مستوفی و مجید صالحی هم حضور دارند و ترکیب متفاوتی را در گروه بازیگران تشکیل داده‌اند. «برف‌آخر» که در مناطق سردسیر شمال کشور فیلم‌برداری شده و مملو از صحنه‌های برفی و بکر زمستانه است، داستانی از روز‌های تکراری زندگی یک دام‌پزشک را روایت می‌کند.

«استاد» روی پرده می‌رود

فیلم «استاد» به کارگردانی سید عماد حسینی که از آثار به نمایش درآمده در چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم‌فجر است، از ۱۸ مهرماه روی پرده سینما‌های کشور رفته است. فیلمی که با وجود داشتن سوژه‌ای دراماتیک و ملتهب، بعید به نظر می‌رسد بتواند اتفاقات ویژه‌ای را در گیشه رقم بزند. «استاد» به ماجرا‌های جنبش می‌تو اشاراتی دارد و داستان تجاوز یک استاد نقاشی به شاگردش را روایت می‌کند. 

بهروز افخمی کارگردان فیلم‌هایی، چون «روباه»، «صبح اعدام» و «شوکران» تهیه‌کننده این فیلم است و محمدحسین مهدویان که ساخت فیلم‌های «ماجرای نیمروز»، «لاتاری» و «درخت گردو» را در کارنامه دارد به عنوان مشاور کارگردان گروه را همراهی کرده است. نقش اصلی فیلم «استاد» را حسن معجونی ایفا می‌کند، در کنار او سجاد بابایی نقش‌آفرینی کرده است. بابایی توانست برای این نقش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد را از آن خود کند.

اکران فیلمی از جشنواره چهل‌ویکم

فیلم سینمایی «آن‌ها مرا دوست داشتند» به کارگردانی محمدرضا رحمانی از ۲۵ مهر به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران خواهد شد. فیلمی با بازی امیرحسین آرمان، امیر جعفری، مهسا اسماعیلی، نسیم ادبی، شهرام قائدی، هادی تسلیمی و لیلا بلوکات که اولین‌بار در چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست در دو رشته بهترین بازیگری نقش مکمل مرد (امیر جعفری) و بهترین طراحی گریم نامزد دریافت جایزه شود. 

البته این فیلم برای اکران عمومی تدوین مجدد شده است و بنا به گفته کارگردان کار قرار است ورژنی کاملا متفاوت از جشنواره فجر، پیش‌روی مخاطب قرار بگیرد. «آن‌ها مرا دوست داشتند»، اثری اجتماعی با داستانی تلخ است که به ماجرای ابتلای یک کودک به سرطان نادر ژنتیکی و چالش‌های پیش‌روی پدر و مادرش می‌پردازد، از این‌رو و با توجه به ترکیب بازیگرانش بعید به نظر می‌رسد که در جذب مخاطب موفق باشد.

روایتی عاشقانه از پرویز شهبازی

فیلم پرحاشیه «رکسانا» که براساس گمانه‌زنی‌ها قرار بود به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی شود، اما درنهایت حتی جزو سه گزینه پایانی هیئت انتخاب هم قرار نگرفت، به زودی در سینما‌های کشور اکران می‌شود. این فیلم جدیدترین ساخته پرویز شهبازی است، کارگردانی که ساخت آثاری، چون «طلا»، «مالاریا»، «دربند» و «نفس عمیق» را در کارنامه دارد. 

او در فیلم «رکسانا» داستان یک قمارباز جوان را روایت می‌کند که عاشق دختری هنرمند می‌شود و از این‌رو تصمیم می‌گیرد زندگی خودش را تغییر دهد و به فردی بهتر و مفیدتر تبدیل شود. «رکسانا» که محصول سال ۱۴۰۱ است، نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه سی‌وششمین جشنواره معتبر فیلم توکیو تجربه کرد و در نهایت جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را برای یسنا میرطهماسب به ارمغان آورد. در این فیلم علاوه بر میرطهماسب، مهسا اکبرآبادی و مائده طهماسبی هم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلمی برای نوجوانان

«باغ کیانوش» نخستین تجربه کارگردانی رضا کشاورز حداد، اثری برای مخاطب نوجوان است. اثری که از رمانی به همین نام به قلم علی‌اصغر عزتی‌پاک اقتباس شده‌است و داستانش در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق در روستایی از توابع شهر همدان اتفاق می‌افتد. داستان از جایی آغاز می‌شود که حمزه و عباس تصمیم می‌گیرند در روز جشن ازدواج یکی از اهالی روستا به باغ کیانوش دستبرد بزنند.

این ماجرا با سقوط یک هواپیمای بمب‌افکن عراقی در نزدیکی باغ هم‌زمان می‌شود و ماجرا‌های جالبی را رقم می‌زند. در فیلم «باغ کیانوش» که نخستین‌بار در چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد، چندین بازیگر نوجوان به ایفای نقش پرداخته‌اند. در کنار آنها بازیگران شناخته‌شده‌ای، چون شهرام حقیقت‌دوست، علیرضا آرا، مجید پتکی و عباس جمشیدی‌فر هم حضور دارند.

همکاری دوباره برادران کیایی

«بازی را بکش» دیگر اثر اجتماعی اکران پاییز است. اثری به کارگردانی محمد ابراهیم عزیزی و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی که به سرگروهی پردیس ملت از روز ۲ آبان روی پرده سینما‌ها خواهد رفت. هنوز اطلاعات خاصی درباره این فیلم منتشر نشده ولی براساس شنیده‌ها «بازی را بکش» قرار است با الهام از یک داستان واقعی به موضوعی ملتهب و به‌روز بپردازد.

محسن کیایی، برادر تهیه‌کننده فیلم که بیشتر به واسطه حضورش در آثار طنز شناخته می‌شود، بازیگر اصلی این فیلم است، نقش مقابل او را هدی زین‌العابدین، بازیگر آثاری، چون «عطرآلود»، «زالاوا» و «دسته دختران» ایفا می‌کند.

«نبودنت» با بازی بازیگر مشهدی

«نبودنت» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی کاوه سجادی‌حسینی، از آبان ماه اکران خود را در سینما‌های سراسر کشور آغاز می‌کند. فیلمی که سال گذشته به چهل‌ودومین دوره جشنواره فیلم‌فجر راه پیدا کرد، اما نتوانست نظر منتقدان و داوران را جلب کند. این درحالی است که در «نبودنت» بازیگران شناخته شده‌ای، چون سحر دولتشاهی، امیرآقایی و آزاده صمدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سینا رازقی هنرمند مشهدی نیز دیگر بازیگر این فیلم است. «نبودنت» ملودرامی زنانه درباره مهاجرت و فروپاشی خانواده است که به نظر نمی‌رسد شانس چندانی در گیشه داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->